Pomoc w negocjacjach przy imporcie z Chin
Negocjacje z dostawcami chińskimi są częścią import z Chin gdzie detale odgrywają największe znaczenie. Wstępne negocjacje bazują przede wszystkim na zbudowaniu grupy dostawców, pozwalają uzyskać najniższa cenę, którą można przedstawić innym oferującym wyższe ceny jako nasz target. Jest to podobny schemat jak przy okazji poszukiwania dostawców na innych rynkach. Należy oczywiście rozpoznać z kim się kontaktuje, czy jest to duża czy mała firma, z północy czy z południa Chin, czy jest z dużego czy mniejszego miasta. Dopiero jednak przy dłuższej współpracy z chińskimi dostawcami zaczyna procentować doświadczenie negocjacyjne. Na początek należy pamiętać Chiny są ogromne i kontaktuje się z nimi cały świat dlatego trzeba umieć być zapamiętanym.
Jest szereg detali, które mają znaczenie czasem lepiej wybrać ryż, a czasem lepiej makaron, czasem kuchnie pikantną, a czasem łagodną, kolory, daty, imiona to wszystko ma znaczenie. Trzeba wiedzieć jak się zachowuje prezes firmy, a jak dyrektor zarządzający, czy handlarz współpracujący z fabryka. Dodatkowo tak szybko jak zmieniają się Chiny zmieniają się Chińczycy, kiedyś rozmowa o polityce rodzinnej nie była najlepszym tematem na pierwszym spotkaniu od jakiegoś czasu już się to zmieniło.
Negocjacje, oprócz ustalenia ceny obejmują także, ustalenia warunków transportowych, sposobów rozliczeń, innych warunków zamówienia, które muszą być podjęte przed podpisaniem zamówienia. Bez tego trudno reklamować jakość produktów opakowań, czy uruchomić linię produkcyjną.